Tunnit

Tunnit

 

Liikunnan tuoma hyvä olo, oivallukset oman kehon äärellä ja suorituskeskeisyydestä vapaa ilmapiiri ovat sitä, mitä haluan tunneillani tarjota. 

 

Pilates ja barre

Maanantaisin klo 16.15 Pilates alkeet, klo 17.30 Pilates edistyneet, klo 19 Pilates jatko

Tiistaisin klo 11.30 Pilates jatko

Torstaisin klo 16.30 Barre, klo 17.40 Pilates perustaso, klo 19 Pilates jatko

Pilatesta ja barrea ohjaan Pilates Place Lahdessa. Alkeis- ja perustason pilatesryhmät sekä barre ovat varattavissa Vellossa, muihin ryhmiin paikkoja voi tiedustella viestillä. Kaikki ryhmätunnit toteutetaan 3-7 henkilön pienryhmissä ja tunneille voi osallistua kertamaksulla tai 6-/10-kerran korteilla. Pilatestunnin kesto on 70 min, barretunnin 60 min.

Laitepilates / pilateksen yksilötunnit

Yksilötunteja ohjaan Pilates Place Lahdessa sopimuksen mukaan.  Yksilötunnilla käytetään pääasiassa pilateslaitteita, joista käytössämme ovat Reformer Cadillac-päädyllä, Wunda Chair ja Pilates Arc. Yksilötunneista voit lukea lisää täällä.

Tanssi

Opetan balettia, nykytanssia ja jazzia lapsille ja aikuisille. Katso täältä Lahden tanssiopiston lukujärjestys.

Tunnit yrityksille

Toteutan mielelläni niin satunnaisia kuin säännöllisiä tunteja yrityksille ja yhteisöille. Ne voidaan toteuttaa yrityksen omissa tiloissa tai voin auttaa tilan järjestämisessä. Tuntien sisältö räätälöidään toiveiden mukaan. Pilateksen vaikutuksista työhyvinvointiin voit lukea lisää blogissa.
 

Oheisharjoittelu

Olen työskennellyt yhteistyössä eri voimistelu- ja luisteluseurojen kanssa, toimien oheisharjoittelun opettajana ja kouluttajana leireillä. Suhtaudun intohimoisesti laadukkaaseen oheisharjoitteluun ja työskentelen mielelläni niin lasten, nuorten kuin valmentajien kanssa sekä Lahdessa että muualla Suomessa.

 

 

Pilates

Pilates on Joseph Pilateksen elämäntyönään kehittämä laji, jossa yhdistyvät nykyaikainen tietämys ihmiskehon toiminnasta sekä Pilateksen itsensä luoma liikekieli, ”klassinen repertuaari.” Pilatesta voidaan harjoitella matolla tai jousivastuksilla varustetuilla laitteilla. Harjoittelun ytimessä on keskivartalon vahvistaminen ja lihasten oikeaoppisen käytön harjoittaminen. Lajista hyötyvät kaikki kuntoutujista urheilijoihin.

Pilateksessa jokainen harjoittelee oman kehonsa ehdoilla ja itseään varten – tähdäten siihen, että meidän olisi vaivatonta elää, hengittää, istua, seistä, kävellä, juosta tai vaikkapa pelata. Luonnollisesti vaivattomuus ja kivuttomuus vaikuttavat positiivisesti myös mieleen ja ajatteluun. Laadukas ja tietoinen hengitys on osa lajia, ja siihen perustuu osittain myös pilateksen stressiä lieventävä vaikutus.

Barre

Barre on tehokas koko kehon treeni, joka tehdään balettitankoa eli barrea apuna käyttäen. Barren tausta on klassisen baletin tankoharjoittelussa sekä kuntouttavassa Lotte Berkin metodissa, joista se on muotoutunut ihan omaksi lajikseen. Monipuolinen barre vahvistaa erityisesti pakaroita, reisiä ja keskivartaloa. Harjoittelu myös kohentaa ryhtiä ja kehittää kehonhallintaa, tasapainoa sekä liikkuvuutta. Hyvän musiikin tahdittama barre on hauskaa ja tunnilta saat mukaasi vahvan ja energisen olon!